Geweldig dat je geïnteresseerd bent in een Weheat warmtepomp. Onze gerenommeerde installateurs helpen je graag verder met een passend adviesgesprek.
Bekijk alle installateursVoer een geldig email adres in
November 2024
Toen Joost van Berkel en Piet Hieltjes, straatgenoten in Nijmegen, allebei hun woning wilden verduurzamen met een hybride warmtepomp, stuitten ze op een esthetisch bezwaar: de meeste warmtepompen zouden de authentieke uitstraling van hun jaren ’30-woningen aantasten. De Blackbird – stijlvol en nauwelijks zichtbaar op straatniveau - bleek een prima alternatief. En ook op andere vlakken zijn Joost en Piet heel tevreden: hun warmtepompen werden snel en vakkundig geplaatst, en presteren uitstekend. Ook bij de stevige vorst van begin januari bleven de twee woningen comfortabel warm.
In de straat van Joost en Piet is een buurtgroep actief die zich bezig-met verduurzaming.“We komen regelmatig samen om informatie en ervaringen uit te wisselen”, vertelt Joost. “Bijvoorbeeld rond woningisolatie en pv-panelen, en er is ook weleens nagedacht over een wijkaccu.” Zijn halfvrijstaande woning van zo’n 180m² is rondom voorzien van dubbel glas, en na een bezoek van een energiedeskundige is er onder andere spouwmuurisolatie aangebracht. Joost: “Ik dacht na over de volgende stap en besloot de ‘50 graden-test’ uit te voeren,waar in de buurtgroep over is gesproken. Daarbij verlaag je de keteltemperatuur om te zien of je huis warm blijft en geschikt is voor een warmtepomp. Dat was bij ons het geval; we hebben grote klassieke radiatoren met relatief veel cv-water; ze blijken geschikt voor lage-temperatuurverwarming. Omdat onze cv-ketel aan vervanging toe was, ben ik me gaan verdiepen in de overstap op een hybride systeem.” Wat hem in eerste instantie tegenhield, was het uiterlijk van gangbare buitenunits.
Via-via hoorde hij over een fraai alternatief: een zwart, liggend monoblock dat prima op de uitbouw van zijn keuken aan de achterkant van de woning zou passen. “Dit was de Blackbird van Weheat. De buitenunit ervan vond ik goed passen bij de authentieke uitstraling van onze jaren 30-woning. Een mooie oplossing, en bovendien heeft deze warmtepomp voldoende vermogen voor een relatief grote woning, zodat op koudere dagen de gasketel niet steeds bijspringt. Daar kwam bij dat het, zeker met ISDE-subsidie, een betaalbaar systeem is.”
In de straat van Joost en Piet is een buurtgroep actief die zich bezig-met verduurzaming.“We komen regelmatig samen om informatie en ervaringen uit te wisselen”, vertelt Joost. “Bijvoorbeeld rond woningisolatie en pv-panelen, en er is ook weleens nagedacht over een wijkaccu.” Zijn halfvrijstaande woning van zo’n 180m² is rondom voorzien van dubbel glas, en na een bezoek van een energiedeskundige is er onder andere spouwmuurisolatie aangebracht. Joost: “Ik dacht na over de volgende stap en besloot de ‘50 graden-test’ uit te voeren,waar in de buurtgroep over is gesproken. Daarbij verlaag je de keteltemperatuur om te zien of je huis warm blijft en geschikt is voor een warmtepomp. Dat was bij ons het geval; we hebben grote klassieke radiatoren met relatief veel cv-water; ze blijken geschikt voor lage-temperatuurverwarming. Omdat onze cv-ketel aan vervanging toe was, ben ik me gaan verdiepen in de overstap op een hybride systeem.” Wat hem in eerste instantie tegenhield, was het uiterlijk van gangbare buitenunits.
Via-via hoorde hij over een fraai alternatief: een zwart, liggend monoblock dat prima op de uitbouw van zijn keuken aan de achterkant van de woning zou passen. “Dit was de Blackbird van Weheat. De buitenunit ervan vond ik goed passen bij de authentieke uitstraling van onze jaren 30-woning. Een mooie oplossing, en bovendien heeft deze warmtepomp voldoende vermogen voor een relatief grote woning, zodat op koudere dagen de gasketel niet steeds bijspringt. Daar kwam bij dat het, zeker met ISDE-subsidie, een betaalbaar systeem is.”
In de straat van Joost en Piet is een buurtgroep actief die zich bezig-met verduurzaming.“We komen regelmatig samen om informatie en ervaringen uit te wisselen”, vertelt Joost. “Bijvoorbeeld rond woningisolatie en pv-panelen, en er is ook weleens nagedacht over een wijkaccu.” Zijn halfvrijstaande woning van zo’n 180m² is rondom voorzien van dubbel glas, en na een bezoek van een energiedeskundige is er onder andere spouwmuurisolatie aangebracht. Joost: “Ik dacht na over de volgende stap en besloot de ‘50 graden-test’ uit te voeren,waar in de buurtgroep over is gesproken. Daarbij verlaag je de keteltemperatuur om te zien of je huis warm blijft en geschikt is voor een warmtepomp. Dat was bij ons het geval; we hebben grote klassieke radiatoren met relatief veel cv-water; ze blijken geschikt voor lage-temperatuurverwarming. Omdat onze cv-ketel aan vervanging toe was, ben ik me gaan verdiepen in de overstap op een hybride systeem.” Wat hem in eerste instantie tegenhield, was het uiterlijk van gangbare buitenunits.
Via-via hoorde hij over een fraai alternatief: een zwart, liggend monoblock dat prima op de uitbouw van zijn keuken aan de achterkant van de woning zou passen. “Dit was de Blackbird van Weheat. De buitenunit ervan vond ik goed passen bij de authentieke uitstraling van onze jaren 30-woning. Een mooie oplossing, en bovendien heeft deze warmtepomp voldoende vermogen voor een relatief grote woning, zodat op koudere dagen de gasketel niet steeds bijspringt. Daar kwam bij dat het, zeker met ISDE-subsidie, een betaalbaar systeem is.”
In de straat van Joost en Piet is een buurtgroep actief die zich bezig-met verduurzaming.“We komen regelmatig samen om informatie en ervaringen uit te wisselen”, vertelt Joost. “Bijvoorbeeld rond woningisolatie en pv-panelen, en er is ook weleens nagedacht over een wijkaccu.” Zijn halfvrijstaande woning van zo’n 180m² is rondom voorzien van dubbel glas, en na een bezoek van een energiedeskundige is er onder andere spouwmuurisolatie aangebracht. Joost: “Ik dacht na over de volgende stap en besloot de ‘50 graden-test’ uit te voeren,waar in de buurtgroep over is gesproken. Daarbij verlaag je de keteltemperatuur om te zien of je huis warm blijft en geschikt is voor een warmtepomp. Dat was bij ons het geval; we hebben grote klassieke radiatoren met relatief veel cv-water; ze blijken geschikt voor lage-temperatuurverwarming. Omdat onze cv-ketel aan vervanging toe was, ben ik me gaan verdiepen in de overstap op een hybride systeem.” Wat hem in eerste instantie tegenhield, was het uiterlijk van gangbare buitenunits.
Via-via hoorde hij over een fraai alternatief: een zwart, liggend monoblock dat prima op de uitbouw van zijn keuken aan de achterkant van de woning zou passen. “Dit was de Blackbird van Weheat. De buitenunit ervan vond ik goed passen bij de authentieke uitstraling van onze jaren 30-woning. Een mooie oplossing, en bovendien heeft deze warmtepomp voldoende vermogen voor een relatief grote woning, zodat op koudere dagen de gasketel niet steeds bijspringt. Daar kwam bij dat het, zeker met ISDE-subsidie, een betaalbaar systeem is.”
In de straat van Joost en Piet is een buurtgroep actief die zich bezig-met verduurzaming.“We komen regelmatig samen om informatie en ervaringen uit te wisselen”, vertelt Joost. “Bijvoorbeeld rond woningisolatie en pv-panelen, en er is ook weleens nagedacht over een wijkaccu.” Zijn halfvrijstaande woning van zo’n 180m² is rondom voorzien van dubbel glas, en na een bezoek van een energiedeskundige is er onder andere spouwmuurisolatie aangebracht. Joost: “Ik dacht na over de volgende stap en besloot de ‘50 graden-test’ uit te voeren,waar in de buurtgroep over is gesproken. Daarbij verlaag je de keteltemperatuur om te zien of je huis warm blijft en geschikt is voor een warmtepomp. Dat was bij ons het geval; we hebben grote klassieke radiatoren met relatief veel cv-water; ze blijken geschikt voor lage-temperatuurverwarming. Omdat onze cv-ketel aan vervanging toe was, ben ik me gaan verdiepen in de overstap op een hybride systeem.” Wat hem in eerste instantie tegenhield, was het uiterlijk van gangbare buitenunits.
Via-via hoorde hij over een fraai alternatief: een zwart, liggend monoblock dat prima op de uitbouw van zijn keuken aan de achterkant van de woning zou passen. “Dit was de Blackbird van Weheat. De buitenunit ervan vond ik goed passen bij de authentieke uitstraling van onze jaren 30-woning. Een mooie oplossing, en bovendien heeft deze warmtepomp voldoende vermogen voor een relatief grote woning, zodat op koudere dagen de gasketel niet steeds bijspringt. Daar kwam bij dat het, zeker met ISDE-subsidie, een betaalbaar systeem is.”
In de straat van Joost en Piet is een buurtgroep actief die zich bezig-met verduurzaming.“We komen regelmatig samen om informatie en ervaringen uit te wisselen”, vertelt Joost. “Bijvoorbeeld rond woningisolatie en pv-panelen, en er is ook weleens nagedacht over een wijkaccu.” Zijn halfvrijstaande woning van zo’n 180m² is rondom voorzien van dubbel glas, en na een bezoek van een energiedeskundige is er onder andere spouwmuurisolatie aangebracht. Joost: “Ik dacht na over de volgende stap en besloot de ‘50 graden-test’ uit te voeren,waar in de buurtgroep over is gesproken. Daarbij verlaag je de keteltemperatuur om te zien of je huis warm blijft en geschikt is voor een warmtepomp. Dat was bij ons het geval; we hebben grote klassieke radiatoren met relatief veel cv-water; ze blijken geschikt voor lage-temperatuurverwarming. Omdat onze cv-ketel aan vervanging toe was, ben ik me gaan verdiepen in de overstap op een hybride systeem.” Wat hem in eerste instantie tegenhield, was het uiterlijk van gangbare buitenunits.
Via-via hoorde hij over een fraai alternatief: een zwart, liggend monoblock dat prima op de uitbouw van zijn keuken aan de achterkant van de woning zou passen. “Dit was de Blackbird van Weheat. De buitenunit ervan vond ik goed passen bij de authentieke uitstraling van onze jaren 30-woning. Een mooie oplossing, en bovendien heeft deze warmtepomp voldoende vermogen voor een relatief grote woning, zodat op koudere dagen de gasketel niet steeds bijspringt. Daar kwam bij dat het, zeker met ISDE-subsidie, een betaalbaar systeem is.”
Toen Joost de knoop had doorgehakt en in de buurtgroep erover vertelde, bedacht Piet, die een stukje verderop in dezelfde straat woont, dat dit ook voor hem een mooie oplossing zou zijn. De gasketel van zijn geschakelde woning, 160 m² groot, was ook aan vervanging toe; een mooi moment voor de volgende stap in verduurzaming. “Dat laatste is voor mij een belangrijke overweging”, vertelt Piet. “Natuurlijk kijk je naar de kosten en verdiep je je in terugverdientijd, maar minstens zo belangrijk vind ik de toekomst van de aarde en mijn kleinkinderen.”
Het aanvragen van een warmtepomp verloopt snel en eenvoudig. Wie interesse heeft, kan op de website van Weheat zelf nakijken welke installateurs in de omgeving actief zijn en samenwerken met de fabrikant. Nadat een installateur is geselecteerd, zorgt Weheat ervoor dat eindgebruiker en installateur met elkaar in contact komen. De installateur zal vervolgens beoordelen of de woning geschikt is voor een warmtepomp, en in overleg met de bewoner bijvoorbeeld kijken wat de beste opstelplaats is.
Bij Piet verliep de aanvraag op een iets andere manier, maar ook hij is heel tevreden met de snelheid waarop alles werd geregeld. En ook de levering van de warmtepomp zelf ging razendsnel. “Nadat ik de offerte van de installateur had bestudeerd en mijn handtekening had gezet, is de warmtepomp heel snel geplaatst.”
Toen Joost de knoop had doorgehakt en in de buurtgroep erover vertelde, bedacht Piet, die een stukje verderop in dezelfde straat woont, dat dit ook voor hem een mooie oplossing zou zijn. De gasketel van zijn geschakelde woning, 160 m² groot, was ook aan vervanging toe; een mooi moment voor de volgende stap in verduurzaming. “Dat laatste is voor mij een belangrijke overweging”, vertelt Piet. “Natuurlijk kijk je naar de kosten en verdiep je je in terugverdientijd, maar minstens zo belangrijk vind ik de toekomst van de aarde en mijn kleinkinderen.”
Het aanvragen van een warmtepomp verloopt snel en eenvoudig. Wie interesse heeft, kan op de website van Weheat zelf nakijken welke installateurs in de omgeving actief zijn en samenwerken met de fabrikant. Nadat een installateur is geselecteerd, zorgt Weheat ervoor dat eindgebruiker en installateur met elkaar in contact komen. De installateur zal vervolgens beoordelen of de woning geschikt is voor een warmtepomp, en in overleg met de bewoner bijvoorbeeld kijken wat de beste opstelplaats is.
Bij Piet verliep de aanvraag op een iets andere manier, maar ook hij is heel tevreden met de snelheid waarop alles werd geregeld. En ook de levering van de warmtepomp zelf ging razendsnel. “Nadat ik de offerte van de installateur had bestudeerd en mijn handtekening had gezet, is de warmtepomp heel snel geplaatst.”
Toen Joost de knoop had doorgehakt en in de buurtgroep erover vertelde, bedacht Piet, die een stukje verderop in dezelfde straat woont, dat dit ook voor hem een mooie oplossing zou zijn. De gasketel van zijn geschakelde woning, 160 m² groot, was ook aan vervanging toe; een mooi moment voor de volgende stap in verduurzaming. “Dat laatste is voor mij een belangrijke overweging”, vertelt Piet. “Natuurlijk kijk je naar de kosten en verdiep je je in terugverdientijd, maar minstens zo belangrijk vind ik de toekomst van de aarde en mijn kleinkinderen.”
Het aanvragen van een warmtepomp verloopt snel en eenvoudig. Wie interesse heeft, kan op de website van Weheat zelf nakijken welke installateurs in de omgeving actief zijn en samenwerken met de fabrikant. Nadat een installateur is geselecteerd, zorgt Weheat ervoor dat eindgebruiker en installateur met elkaar in contact komen. De installateur zal vervolgens beoordelen of de woning geschikt is voor een warmtepomp, en in overleg met de bewoner bijvoorbeeld kijken wat de beste opstelplaats is.
Bij Piet verliep de aanvraag op een iets andere manier, maar ook hij is heel tevreden met de snelheid waarop alles werd geregeld. En ook de levering van de warmtepomp zelf ging razendsnel. “Nadat ik de offerte van de installateur had bestudeerd en mijn handtekening had gezet, is de warmtepomp heel snel geplaatst.”
Toen Joost de knoop had doorgehakt en in de buurtgroep erover vertelde, bedacht Piet, die een stukje verderop in dezelfde straat woont, dat dit ook voor hem een mooie oplossing zou zijn. De gasketel van zijn geschakelde woning, 160 m² groot, was ook aan vervanging toe; een mooi moment voor de volgende stap in verduurzaming. “Dat laatste is voor mij een belangrijke overweging”, vertelt Piet. “Natuurlijk kijk je naar de kosten en verdiep je je in terugverdientijd, maar minstens zo belangrijk vind ik de toekomst van de aarde en mijn kleinkinderen.”
Het aanvragen van een warmtepomp verloopt snel en eenvoudig. Wie interesse heeft, kan op de website van Weheat zelf nakijken welke installateurs in de omgeving actief zijn en samenwerken met de fabrikant. Nadat een installateur is geselecteerd, zorgt Weheat ervoor dat eindgebruiker en installateur met elkaar in contact komen. De installateur zal vervolgens beoordelen of de woning geschikt is voor een warmtepomp, en in overleg met de bewoner bijvoorbeeld kijken wat de beste opstelplaats is.
Bij Piet verliep de aanvraag op een iets andere manier, maar ook hij is heel tevreden met de snelheid waarop alles werd geregeld. En ook de levering van de warmtepomp zelf ging razendsnel. “Nadat ik de offerte van de installateur had bestudeerd en mijn handtekening had gezet, is de warmtepomp heel snel geplaatst.”
Toen Joost de knoop had doorgehakt en in de buurtgroep erover vertelde, bedacht Piet, die een stukje verderop in dezelfde straat woont, dat dit ook voor hem een mooie oplossing zou zijn. De gasketel van zijn geschakelde woning, 160 m² groot, was ook aan vervanging toe; een mooi moment voor de volgende stap in verduurzaming. “Dat laatste is voor mij een belangrijke overweging”, vertelt Piet. “Natuurlijk kijk je naar de kosten en verdiep je je in terugverdientijd, maar minstens zo belangrijk vind ik de toekomst van de aarde en mijn kleinkinderen.”
Het aanvragen van een warmtepomp verloopt snel en eenvoudig. Wie interesse heeft, kan op de website van Weheat zelf nakijken welke installateurs in de omgeving actief zijn en samenwerken met de fabrikant. Nadat een installateur is geselecteerd, zorgt Weheat ervoor dat eindgebruiker en installateur met elkaar in contact komen. De installateur zal vervolgens beoordelen of de woning geschikt is voor een warmtepomp, en in overleg met de bewoner bijvoorbeeld kijken wat de beste opstelplaats is.
Bij Piet verliep de aanvraag op een iets andere manier, maar ook hij is heel tevreden met de snelheid waarop alles werd geregeld. En ook de levering van de warmtepomp zelf ging razendsnel. “Nadat ik de offerte van de installateur had bestudeerd en mijn handtekening had gezet, is de warmtepomp heel snel geplaatst.”
Joost en Piet zijn beiden zeer te spreken over de manier waarop hun warmtepompen werden geïnstalleerd. “Dit gebeurde door prima vaklui met kennis van zaken”, vertelt Piet. “In minder dan een dag hebben ze de warmtepomp geplaatst en werd hij inbedrijf gesteld. Na de werkzaamheden hebben ze alles schoongemaakt en het huiskeurig achtergelaten.”
Ook Joost is heel tevreden over het installatiewerk, al kostte het bij hem iets meer tijd. “Bij mij zijn de installateurs bijna twee dagen aan het werk geweest; dat had onder andere te maken met de aanleg van leidingwerk over een wat lastig traject, en met het synchroniseren van de thermostaat. Als ik zie hoe alles is geplaatst, inclusief een klein kastje naast de hr-ketel in de kelder, is het echt kundigvakwerk.”
Weheat heeft veel aandacht gegeven aan de ontwikkeling van een slimme online portal. Bewoners en installateurs hebben daarin - ieder in een eigen gedeelte - inzicht in relevante informatie en kunnen bepaalde instellingen wijzigen. Via een app hebben bewoners inzicht in het geleverde vermogen en de temperatuur in hun huis, en ze zien bijvoorbeeld of de gasketel bijschakelt, als het om een hybride systeem gaat. Voor de installateur is het heel prettig dat hij op afstand in een eigen portal-gedeelte kan ‘meekijken’ en zaken kan bijstellen zonder dat hij op huisbezoek hoeft. Dat scheelt tijd en kan eventuele storingen voorkomen. Volgens Piet en Joost steekt het allemaal heel goed doordacht in elkaar. Een klein verbeterpuntje dat Piet in eerste instantie had, blijkt inmiddels opgelost. “Ik wilde een tijd geleden weten of de watertemperatuur van mijn warmtepomp wat omlaag zou kunnen, maar wist niet of ik met die vraag bij de installateur of bij Weheat moest zijn. Daar zou een eenvoudig document met gebruiksinstructies bij helpen, en ik begreep dat zulke instructies erinmiddels zijn. Het is fijn dat de fabrikant geluiden van eindgebruikers oppakten er meteen iets mee doet.”
Joost en Piet zijn beiden zeer te spreken over de manier waarop hun warmtepompen werden geïnstalleerd. “Dit gebeurde door prima vaklui met kennis van zaken”, vertelt Piet. “In minder dan een dag hebben ze de warmtepomp geplaatst en werd hij inbedrijf gesteld. Na de werkzaamheden hebben ze alles schoongemaakt en het huiskeurig achtergelaten.”
Ook Joost is heel tevreden over het installatiewerk, al kostte het bij hem iets meer tijd. “Bij mij zijn de installateurs bijna twee dagen aan het werk geweest; dat had onder andere te maken met de aanleg van leidingwerk over een wat lastig traject, en met het synchroniseren van de thermostaat. Als ik zie hoe alles is geplaatst, inclusief een klein kastje naast de hr-ketel in de kelder, is het echt kundigvakwerk.”
Weheat heeft veel aandacht gegeven aan de ontwikkeling van een slimme online portal. Bewoners en installateurs hebben daarin - ieder in een eigen gedeelte - inzicht in relevante informatie en kunnen bepaalde instellingen wijzigen. Via een app hebben bewoners inzicht in het geleverde vermogen en de temperatuur in hun huis, en ze zien bijvoorbeeld of de gasketel bijschakelt, als het om een hybride systeem gaat. Voor de installateur is het heel prettig dat hij op afstand in een eigen portal-gedeelte kan ‘meekijken’ en zaken kan bijstellen zonder dat hij op huisbezoek hoeft. Dat scheelt tijd en kan eventuele storingen voorkomen. Volgens Piet en Joost steekt het allemaal heel goed doordacht in elkaar. Een klein verbeterpuntje dat Piet in eerste instantie had, blijkt inmiddels opgelost. “Ik wilde een tijd geleden weten of de watertemperatuur van mijn warmtepomp wat omlaag zou kunnen, maar wist niet of ik met die vraag bij de installateur of bij Weheat moest zijn. Daar zou een eenvoudig document met gebruiksinstructies bij helpen, en ik begreep dat zulke instructies erinmiddels zijn. Het is fijn dat de fabrikant geluiden van eindgebruikers oppakten er meteen iets mee doet.”
Joost en Piet zijn beiden zeer te spreken over de manier waarop hun warmtepompen werden geïnstalleerd. “Dit gebeurde door prima vaklui met kennis van zaken”, vertelt Piet. “In minder dan een dag hebben ze de warmtepomp geplaatst en werd hij inbedrijf gesteld. Na de werkzaamheden hebben ze alles schoongemaakt en het huiskeurig achtergelaten.”
Ook Joost is heel tevreden over het installatiewerk, al kostte het bij hem iets meer tijd. “Bij mij zijn de installateurs bijna twee dagen aan het werk geweest; dat had onder andere te maken met de aanleg van leidingwerk over een wat lastig traject, en met het synchroniseren van de thermostaat. Als ik zie hoe alles is geplaatst, inclusief een klein kastje naast de hr-ketel in de kelder, is het echt kundigvakwerk.”
Weheat heeft veel aandacht gegeven aan de ontwikkeling van een slimme online portal. Bewoners en installateurs hebben daarin - ieder in een eigen gedeelte - inzicht in relevante informatie en kunnen bepaalde instellingen wijzigen. Via een app hebben bewoners inzicht in het geleverde vermogen en de temperatuur in hun huis, en ze zien bijvoorbeeld of de gasketel bijschakelt, als het om een hybride systeem gaat. Voor de installateur is het heel prettig dat hij op afstand in een eigen portal-gedeelte kan ‘meekijken’ en zaken kan bijstellen zonder dat hij op huisbezoek hoeft. Dat scheelt tijd en kan eventuele storingen voorkomen. Volgens Piet en Joost steekt het allemaal heel goed doordacht in elkaar. Een klein verbeterpuntje dat Piet in eerste instantie had, blijkt inmiddels opgelost. “Ik wilde een tijd geleden weten of de watertemperatuur van mijn warmtepomp wat omlaag zou kunnen, maar wist niet of ik met die vraag bij de installateur of bij Weheat moest zijn. Daar zou een eenvoudig document met gebruiksinstructies bij helpen, en ik begreep dat zulke instructies erinmiddels zijn. Het is fijn dat de fabrikant geluiden van eindgebruikers oppakten er meteen iets mee doet.”
Joost en Piet zijn beiden zeer te spreken over de manier waarop hun warmtepompen werden geïnstalleerd. “Dit gebeurde door prima vaklui met kennis van zaken”, vertelt Piet. “In minder dan een dag hebben ze de warmtepomp geplaatst en werd hij inbedrijf gesteld. Na de werkzaamheden hebben ze alles schoongemaakt en het huiskeurig achtergelaten.”
Ook Joost is heel tevreden over het installatiewerk, al kostte het bij hem iets meer tijd. “Bij mij zijn de installateurs bijna twee dagen aan het werk geweest; dat had onder andere te maken met de aanleg van leidingwerk over een wat lastig traject, en met het synchroniseren van de thermostaat. Als ik zie hoe alles is geplaatst, inclusief een klein kastje naast de hr-ketel in de kelder, is het echt kundigvakwerk.”
Weheat heeft veel aandacht gegeven aan de ontwikkeling van een slimme online portal. Bewoners en installateurs hebben daarin - ieder in een eigen gedeelte - inzicht in relevante informatie en kunnen bepaalde instellingen wijzigen. Via een app hebben bewoners inzicht in het geleverde vermogen en de temperatuur in hun huis, en ze zien bijvoorbeeld of de gasketel bijschakelt, als het om een hybride systeem gaat. Voor de installateur is het heel prettig dat hij op afstand in een eigen portal-gedeelte kan ‘meekijken’ en zaken kan bijstellen zonder dat hij op huisbezoek hoeft. Dat scheelt tijd en kan eventuele storingen voorkomen. Volgens Piet en Joost steekt het allemaal heel goed doordacht in elkaar. Een klein verbeterpuntje dat Piet in eerste instantie had, blijkt inmiddels opgelost. “Ik wilde een tijd geleden weten of de watertemperatuur van mijn warmtepomp wat omlaag zou kunnen, maar wist niet of ik met die vraag bij de installateur of bij Weheat moest zijn. Daar zou een eenvoudig document met gebruiksinstructies bij helpen, en ik begreep dat zulke instructies erinmiddels zijn. Het is fijn dat de fabrikant geluiden van eindgebruikers oppakten er meteen iets mee doet.”
Joost en Piet zijn beiden zeer te spreken over de manier waarop hun warmtepompen werden geïnstalleerd. “Dit gebeurde door prima vaklui met kennis van zaken”, vertelt Piet. “In minder dan een dag hebben ze de warmtepomp geplaatst en werd hij inbedrijf gesteld. Na de werkzaamheden hebben ze alles schoongemaakt en het huiskeurig achtergelaten.”
Ook Joost is heel tevreden over het installatiewerk, al kostte het bij hem iets meer tijd. “Bij mij zijn de installateurs bijna twee dagen aan het werk geweest; dat had onder andere te maken met de aanleg van leidingwerk over een wat lastig traject, en met het synchroniseren van de thermostaat. Als ik zie hoe alles is geplaatst, inclusief een klein kastje naast de hr-ketel in de kelder, is het echt kundigvakwerk.”
Weheat heeft veel aandacht gegeven aan de ontwikkeling van een slimme online portal. Bewoners en installateurs hebben daarin - ieder in een eigen gedeelte - inzicht in relevante informatie en kunnen bepaalde instellingen wijzigen. Via een app hebben bewoners inzicht in het geleverde vermogen en de temperatuur in hun huis, en ze zien bijvoorbeeld of de gasketel bijschakelt, als het om een hybride systeem gaat. Voor de installateur is het heel prettig dat hij op afstand in een eigen portal-gedeelte kan ‘meekijken’ en zaken kan bijstellen zonder dat hij op huisbezoek hoeft. Dat scheelt tijd en kan eventuele storingen voorkomen. Volgens Piet en Joost steekt het allemaal heel goed doordacht in elkaar. Een klein verbeterpuntje dat Piet in eerste instantie had, blijkt inmiddels opgelost. “Ik wilde een tijd geleden weten of de watertemperatuur van mijn warmtepomp wat omlaag zou kunnen, maar wist niet of ik met die vraag bij de installateur of bij Weheat moest zijn. Daar zou een eenvoudig document met gebruiksinstructies bij helpen, en ik begreep dat zulke instructies erinmiddels zijn. Het is fijn dat de fabrikant geluiden van eindgebruikers oppakten er meteen iets mee doet.”
Joost en Piet zijn beiden zeer te spreken over de manier waarop hun warmtepompen werden geïnstalleerd. “Dit gebeurde door prima vaklui met kennis van zaken”, vertelt Piet. “In minder dan een dag hebben ze de warmtepomp geplaatst en werd hij inbedrijf gesteld. Na de werkzaamheden hebben ze alles schoongemaakt en het huiskeurig achtergelaten.”
Ook Joost is heel tevreden over het installatiewerk, al kostte het bij hem iets meer tijd. “Bij mij zijn de installateurs bijna twee dagen aan het werk geweest; dat had onder andere te maken met de aanleg van leidingwerk over een wat lastig traject, en met het synchroniseren van de thermostaat. Als ik zie hoe alles is geplaatst, inclusief een klein kastje naast de hr-ketel in de kelder, is het echt kundigvakwerk.”
Weheat heeft veel aandacht gegeven aan de ontwikkeling van een slimme online portal. Bewoners en installateurs hebben daarin - ieder in een eigen gedeelte - inzicht in relevante informatie en kunnen bepaalde instellingen wijzigen. Via een app hebben bewoners inzicht in het geleverde vermogen en de temperatuur in hun huis, en ze zien bijvoorbeeld of de gasketel bijschakelt, als het om een hybride systeem gaat. Voor de installateur is het heel prettig dat hij op afstand in een eigen portal-gedeelte kan ‘meekijken’ en zaken kan bijstellen zonder dat hij op huisbezoek hoeft. Dat scheelt tijd en kan eventuele storingen voorkomen. Volgens Piet en Joost steekt het allemaal heel goed doordacht in elkaar. Een klein verbeterpuntje dat Piet in eerste instantie had, blijkt inmiddels opgelost. “Ik wilde een tijd geleden weten of de watertemperatuur van mijn warmtepomp wat omlaag zou kunnen, maar wist niet of ik met die vraag bij de installateur of bij Weheat moest zijn. Daar zou een eenvoudig document met gebruiksinstructies bij helpen, en ik begreep dat zulke instructies erinmiddels zijn. Het is fijn dat de fabrikant geluiden van eindgebruikers oppakten er meteen iets mee doet.”
Inmiddels is de Blackbird bij de twee buurtbewoners ruim een half jaar in gebruik en heeft hij de ‘wintertest’ van begin januari met verve doorstaan. Joost: “Toen de eerste vorstdagen kwamen, was dat best spannend, maar de warmtepomp deed zijn werk uitstekend. Ook bij buitentemperaturen van -7 graden sprong de gasketel niet bij en bleef het huis behaaglijk. De Blackbird zou tot -10 graden genoeg capaciteit moeten kunnen leveren, en daar heb ik alle vertrouwen in.” Als Joost en Piet de energetische balans tot nu opmaken, zijn ze ook daar heel tevreden over.
In beide woningen is het gasverbruik met bijna 70 procent gedaald. Daar staat uiteraard een hoger elektra gebruik door de warmtepomp tegenover, maar wordt grotendeels gedekt met de pv-panelen die op beide woningen liggen. Terugblikkend concluderen Joost en Piet dat ze geen moment spijt hebben gehad van hun besluit om voor een warmtepomp van Weheat te kiezen. “We hebben vrijwel alleen maar positieve ervaringen mee opgedaan. Het zou me niet verbazen als andere straatgenoten in onze buurtgroep binnenkort hetzelfde besluit gaan nemen.”
Inmiddels is de Blackbird bij de twee buurtbewoners ruim een half jaar in gebruik en heeft hij de ‘wintertest’ van begin januari met verve doorstaan. Joost: “Toen de eerste vorstdagen kwamen, was dat best spannend, maar de warmtepomp deed zijn werk uitstekend. Ook bij buitentemperaturen van -7 graden sprong de gasketel niet bij en bleef het huis behaaglijk. De Blackbird zou tot -10 graden genoeg capaciteit moeten kunnen leveren, en daar heb ik alle vertrouwen in.” Als Joost en Piet de energetische balans tot nu opmaken, zijn ze ook daar heel tevreden over.
In beide woningen is het gasverbruik met bijna 70 procent gedaald. Daar staat uiteraard een hoger elektra gebruik door de warmtepomp tegenover, maar wordt grotendeels gedekt met de pv-panelen die op beide woningen liggen. Terugblikkend concluderen Joost en Piet dat ze geen moment spijt hebben gehad van hun besluit om voor een warmtepomp van Weheat te kiezen. “We hebben vrijwel alleen maar positieve ervaringen mee opgedaan. Het zou me niet verbazen als andere straatgenoten in onze buurtgroep binnenkort hetzelfde besluit gaan nemen.”
Inmiddels is de Blackbird bij de twee buurtbewoners ruim een half jaar in gebruik en heeft hij de ‘wintertest’ van begin januari met verve doorstaan. Joost: “Toen de eerste vorstdagen kwamen, was dat best spannend, maar de warmtepomp deed zijn werk uitstekend. Ook bij buitentemperaturen van -7 graden sprong de gasketel niet bij en bleef het huis behaaglijk. De Blackbird zou tot -10 graden genoeg capaciteit moeten kunnen leveren, en daar heb ik alle vertrouwen in.” Als Joost en Piet de energetische balans tot nu opmaken, zijn ze ook daar heel tevreden over.
In beide woningen is het gasverbruik met bijna 70 procent gedaald. Daar staat uiteraard een hoger elektra gebruik door de warmtepomp tegenover, maar wordt grotendeels gedekt met de pv-panelen die op beide woningen liggen. Terugblikkend concluderen Joost en Piet dat ze geen moment spijt hebben gehad van hun besluit om voor een warmtepomp van Weheat te kiezen. “We hebben vrijwel alleen maar positieve ervaringen mee opgedaan. Het zou me niet verbazen als andere straatgenoten in onze buurtgroep binnenkort hetzelfde besluit gaan nemen.”
Inmiddels is de Blackbird bij de twee buurtbewoners ruim een half jaar in gebruik en heeft hij de ‘wintertest’ van begin januari met verve doorstaan. Joost: “Toen de eerste vorstdagen kwamen, was dat best spannend, maar de warmtepomp deed zijn werk uitstekend. Ook bij buitentemperaturen van -7 graden sprong de gasketel niet bij en bleef het huis behaaglijk. De Blackbird zou tot -10 graden genoeg capaciteit moeten kunnen leveren, en daar heb ik alle vertrouwen in.” Als Joost en Piet de energetische balans tot nu opmaken, zijn ze ook daar heel tevreden over.
In beide woningen is het gasverbruik met bijna 70 procent gedaald. Daar staat uiteraard een hoger elektra gebruik door de warmtepomp tegenover, maar wordt grotendeels gedekt met de pv-panelen die op beide woningen liggen. Terugblikkend concluderen Joost en Piet dat ze geen moment spijt hebben gehad van hun besluit om voor een warmtepomp van Weheat te kiezen. “We hebben vrijwel alleen maar positieve ervaringen mee opgedaan. Het zou me niet verbazen als andere straatgenoten in onze buurtgroep binnenkort hetzelfde besluit gaan nemen.”
Inmiddels is de Blackbird bij de twee buurtbewoners ruim een half jaar in gebruik en heeft hij de ‘wintertest’ van begin januari met verve doorstaan. Joost: “Toen de eerste vorstdagen kwamen, was dat best spannend, maar de warmtepomp deed zijn werk uitstekend. Ook bij buitentemperaturen van -7 graden sprong de gasketel niet bij en bleef het huis behaaglijk. De Blackbird zou tot -10 graden genoeg capaciteit moeten kunnen leveren, en daar heb ik alle vertrouwen in.” Als Joost en Piet de energetische balans tot nu opmaken, zijn ze ook daar heel tevreden over.
In beide woningen is het gasverbruik met bijna 70 procent gedaald. Daar staat uiteraard een hoger elektra gebruik door de warmtepomp tegenover, maar wordt grotendeels gedekt met de pv-panelen die op beide woningen liggen. Terugblikkend concluderen Joost en Piet dat ze geen moment spijt hebben gehad van hun besluit om voor een warmtepomp van Weheat te kiezen. “We hebben vrijwel alleen maar positieve ervaringen mee opgedaan. Het zou me niet verbazen als andere straatgenoten in onze buurtgroep binnenkort hetzelfde besluit gaan nemen.”
Inmiddels is de Blackbird bij de twee buurtbewoners ruim een half jaar in gebruik en heeft hij de ‘wintertest’ van begin januari met verve doorstaan. Joost: “Toen de eerste vorstdagen kwamen, was dat best spannend, maar de warmtepomp deed zijn werk uitstekend. Ook bij buitentemperaturen van -7 graden sprong de gasketel niet bij en bleef het huis behaaglijk. De Blackbird zou tot -10 graden genoeg capaciteit moeten kunnen leveren, en daar heb ik alle vertrouwen in.” Als Joost en Piet de energetische balans tot nu opmaken, zijn ze ook daar heel tevreden over.
In beide woningen is het gasverbruik met bijna 70 procent gedaald. Daar staat uiteraard een hoger elektra gebruik door de warmtepomp tegenover, maar wordt grotendeels gedekt met de pv-panelen die op beide woningen liggen. Terugblikkend concluderen Joost en Piet dat ze geen moment spijt hebben gehad van hun besluit om voor een warmtepomp van Weheat te kiezen. “We hebben vrijwel alleen maar positieve ervaringen mee opgedaan. Het zou me niet verbazen als andere straatgenoten in onze buurtgroep binnenkort hetzelfde besluit gaan nemen.”
Inmiddels is de Blackbird bij de twee buurtbewoners ruim een half jaar in gebruik en heeft hij de ‘wintertest’ van begin januari met verve doorstaan. Joost: “Toen de eerste vorstdagen kwamen, was dat best spannend, maar de warmtepomp deed zijn werk uitstekend. Ook bij buitentemperaturen van -7 graden sprong de gasketel niet bij en bleef het huis behaaglijk. De Blackbird zou tot -10 graden genoeg capaciteit moeten kunnen leveren, en daar heb ik alle vertrouwen in.” Als Joost en Piet de energetische balans tot nu opmaken, zijn ze ook daar heel tevreden over.
In beide woningen is het gasverbruik met bijna 70 procent gedaald. Daar staat uiteraard een hoger elektra gebruik door de warmtepomp tegenover, maar wordt grotendeels gedekt met de pv-panelen die op beide woningen liggen. Terugblikkend concluderen Joost en Piet dat ze geen moment spijt hebben gehad van hun besluit om voor een warmtepomp van Weheat te kiezen. “We hebben vrijwel alleen maar positieve ervaringen mee opgedaan. Het zou me niet verbazen als andere straatgenoten in onze buurtgroep binnenkort hetzelfde besluit gaan nemen.”
Inmiddels is de Blackbird bij de twee buurtbewoners ruim een half jaar in gebruik en heeft hij de ‘wintertest’ van begin januari met verve doorstaan. Joost: “Toen de eerste vorstdagen kwamen, was dat best spannend, maar de warmtepomp deed zijn werk uitstekend. Ook bij buitentemperaturen van -7 graden sprong de gasketel niet bij en bleef het huis behaaglijk. De Blackbird zou tot -10 graden genoeg capaciteit moeten kunnen leveren, en daar heb ik alle vertrouwen in.” Als Joost en Piet de energetische balans tot nu opmaken, zijn ze ook daar heel tevreden over.
In beide woningen is het gasverbruik met bijna 70 procent gedaald. Daar staat uiteraard een hoger elektra gebruik door de warmtepomp tegenover, maar wordt grotendeels gedekt met de pv-panelen die op beide woningen liggen. Terugblikkend concluderen Joost en Piet dat ze geen moment spijt hebben gehad van hun besluit om voor een warmtepomp van Weheat te kiezen. “We hebben vrijwel alleen maar positieve ervaringen mee opgedaan. Het zou me niet verbazen als andere straatgenoten in onze buurtgroep binnenkort hetzelfde besluit gaan nemen.”
Bij Weheat zitten we nooit stil! Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Laat dan hier je gegevens achter.
Wil je weten hoe Weheat warmtepompen jouw installaties kunnen vereenvoudigen en verbeteren? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.